Kitesurfing @ St Kilda Beach

GOPR1829.JPG(maandag 20/03 – 12u) Wanneer ik dit schrijf is het weer hier Belgisch. Het is niet echt koud maar het regent wel  en dat zijn ze hier niet echt gewoon. Een ideaal moment om mijn blog aan te vullen…

Mijn eerste dag (donderdag 16/03) hier in Melbourne werd mede door de jetlag maar een halve dag. Wat inkopen doen en daarna een wandeling richting het strand. Surfen is hier niet mogelijk want de golven zijn niet groot genoeg. De harde wind zorgt er wel voor dat deze locatie ideaal is voor wind- of kitesurfers. Het leek mij de ideale eerste activiteit op Australische bodem dus maakte ik een afspraak om 2u kitelessen te volgen. Die avond maakte ik kennis met Jurgen uit Noorwegen. We raakten aan de praat en hij wilde ook leren kiten. Het was een zalige ervaring waarbij mijn vlieger skills van aan de kust in Sint Idesbald nog goed van pas kwamen 😉 . Daarna gingen we nog wat chillen op het strand. Die avond werd Saint-Patrick’s day hier goed gevierd. De hostel liep vol met zatte Ieren, ik liet het aan mij voorbij gaan want morgen staat er 2-daagse langs de Great Ocean Road gepland. Om 1u ging ik slapen maar omdat de dj net onder onze kamer aan het draaien was duwde ik mijn oordoppen nog wat harder in mijn oren. (vreesde er op een bepaald moment voor dat ze langs mijn neus weer zouden tevoorschijn komen.) Uiteindelijk was het 3u tegen dat ik kon slapen. Het zou dus een kort nachtje worden 🙂

Plaats een reactie